Medior Service Designer
Bij Online Department werken we aan digitale producten die écht een persoonlijkheid hebben. Onze missie is om de digitale ervaring menselijker en gebruiksvriendelijker te maken. Als (medior) Service Designer krijg je de kans om het verschil te maken voor onze opdrachtgevers en hun eindgebruikers, door gebruikersonderzoek te doen en de klantbeleving continu te verbeteren.
Met jouw ervaring in Service Design en UX Research ben jij de schakel die de wensen en frustraties van de eindgebruiker in kaart brengt. Je voert onderzoek uit, haalt waardevolle inzichten naar boven en vertaalt deze naar concrete, praktische oplossingen. Je bent verantwoordelijk voor het doorgronden van complexe vraagstukken, het analyseren van gebruikersbehoeften en -frustraties, en het vertalen van deze inzichten naar kansen die zowel de gebruikerservaring verbeteren als de zakelijke doelstellingen van de opdrachtgever ondersteunen.
Met jouw gevoel voor design ben je ook niet bang om de visuele kant van het proces aan te pakken. In tools zoals Figma maak je de gebruikerservaring tastbaar door concepten te visualiseren. Daarnaast ben je een natuurlijke facilitator van workshops en co-creatiesessies. Je gaat zowel creatief als analytisch te werk om samen met je team tot de beste oplossingen te komen.
Wat ga je doen?
Gebruikersonderzoek uitvoeren en pijnpunten identificeren.
Inzichten vertalen naar serviceconcepten die de business en gebruiker vooruithelpen.
Concepten visualiseren in tools zoals Figma.
Opzetten van service blueprints en journey maps.
Samenwerken met het team om gebruikerservaring en bedrijfsprocessen af te stemmen.
Meewerken in service design trajecten en daarbij opdrachtgevers adviseren.
Een open, co-creatieve werksfeer met gedreven professionals.
Stimulerende werkomgeving in de imposante Maassilo, vlakbij het gezellige en culinaire Katendrecht.
Persoonlijke groei met coaching en op maat gemaakte trainingen. Je krijgt een ruim opleidingsbudget van minimaal €2.000 per jaar voor zowel je persoonlijke als professionele ontwikkeling.
Flexibele werktijden en locaties: werk soms bij de klant, vanuit onze creatieve huiskamer, een koffiebar of lekker thuis.
Prima arbeidsvoorwaarden, waaronder een contract van 32 of 40 uur per week, een aantrekkelijk salaris, een opleidingsbudget, alle benodigde onderzoek- en design tools zoals een Macbook Pro, en pensioen- en thuiswerkvergoeding.
Plan je carrière met betekenisvol werk
Een persoonlijk jaarlijks budget voor groei
Regelmatig inchecken en leren van experts
Kies jouw meest productieve werkomgeving
Iedere maand een actueel onderwerp
Twee keer per maand ervaringen delen
Je eigen e-bike en regelmatig wandelen
Elk kwartaal een heidag op locatie en maandelijks een vrijmibo
De beste tools om overal te kunnen werken
Pensioenvergoeding voor later
Bij Online Department vinden we drie dingen heel belangrijk: creativiteit, betrokkenheid en voortdurende groei. We zoeken een medior Service Designer die leergierig is, zich kritisch durft uit te spreken en zich continu wilt ontwikkelen.
We waarderen diversiteit in ervaring, achtergrond en perspectief en geloven dat iedereen deze waarden meeneemt in zijn werk.
Jij bent
Enthousiast over business-ideeën en het begeleiden van opdrachtgevers in service design trajecten.
Een (medior) specialist in service design.
Onderzoekend en in staat om gebruikersinzichten om te zetten in concrete oplossingen.
Creatief, analytisch en altijd bezig met je ontwikkeling.
Een teamspeler die energie krijgt van samenwerken en kennis delen.
Jij kunt
Service design tools zoals journey maps, service blueprints en stakeholder maps toepassen om gebruikerservaring te verbeteren.
Zelfstandig werken wanneer nodig en goed functioneren in teamverband.
Jouw inzichten helder overbrengen en effectief communiceren met stakeholders.
Inzichten vertalen naar concepten.
Workshops en co-creatiesessies faciliteren.
Jij hebt
Minimaal 5 jaar ervaring als Service Designer, bij voorkeur bij een bureau of in een multidisciplinair team.
Ervaring met complexe digitale producten en/of diensten.
Kennis van en passie voor Design Thinking en UX research.
Ervaring met Design Thinking en het toepassen van UX research methodes.
Een portfolio dat je werk en resultaten laat zien.
Sterke communicatievaardigheden en het vermogen om effectief te adviseren en samenwerken.
Overheidservaring, althans dat is een mooie pré
In een kort (digitaal of telefonisch) gesprek krijgen we een eerste indruk van elkaar.
We leren elkaar beter kennen en gaan dieper in op jouw werk, leerdoelen en Online Department.
Met deze challenge, leer jij meer over onze projecttypes, en tegelijkertijd krijgen wij een beeld krijgen van jouw manier van denken en werken.
Als het van beide kanten klikt, dan hebben we een match en ga jij samen met ons aan de slag.
Ben jij klaar om impact te maken bij Online Department? Stuur ons dan jouw sollicitatie. We zijn nieuwsgierig naar jouw dromen en ambities en vertel ons waarom jij een waardevolle aanvulling bent op ons team en hoe jij wilt bijdragen aan onze missie om digitale producten en services menselijker en gebruiksvriendelijker te maken.
Hoewel het ons ontzettend leuk lijkt om ook niet Nederlandstalige collega’s te hebben bij Online Department, is dat op dit moment niet mogelijk omdat (bijna) al onze projecten in het Nederlands zijn.